На сьогоднішній день ID-картка відповідає найсучаснішим міжнародним стандартам у сфері безпеки документів. Завдяки вбудованому електронному безконтактному чіпу її неможливо підробити.
Чіп містить персональні та біометричні дані власника, а саме: назва держави, назва документа, ім’я особи, стать, громадянство, дата народження, унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі, номер документа, дата видачі, дата закінчення строку дії документа, уповноважений суб’єкт, що видав документ (код), місце народження, від цифрований образ обличчя особи та від цифрований підпис. Паспорт громадянина України у формі ID-картки є документом, який посвідчує особу та підтверджує громадянство на території України.
Під час отримання ID-картки необхідно самостійно ввести цифрові комбінації – персональні ідентифікаційні номери (PIN1 і PIN2) та персональні авторизаційні коди (PUK1 і PUK2), а надалі – забезпечити конфіденційне зберігання цієї інформації. Варто зазначити, що вказані цифрові комбінації не зберігаються жодними системами ДМС, а містяться лише на чіпі ID-картки.
PIN1 призначений для ідентифікації та авторизації доступу до безконтактного електронного носія, а PIN2 – для накладення електронного цифрового підпису.
У разі неправильного введення кожного з PIN-кодів тричі поспіль, можливість виправлення буде автоматично заблоковано. Для розблокування цієї можливості власнику ID-картки потрібно буде ввести відповідний PUK-код: у разі блокування PIN1 ввести PUK1, а в разі блокування PIN2 – PUK2. Якщо ж PUK-коди буде введено неправильно 10 разів поспіль, така можливість також автоматично заблокується.
Важливо, що якщо власник ID-картки не пам’ятає своїх PIN- та PUK-кодів і доступ до безконтактного електронного носія заблоковано, його ID-картка не втрачає чинності і нею можна користуватися протягом терміну її дії. Однак, у даному випадку використання ID-картки буде частково обмеженим.
Якщо ж власник ID-картки бажає користуватися своїм паспортом у повному обсязі, йому потрібно буде звернутися до будь-якого підрозділу ДМС або Центру надання адміністративних послуг для оформлення нового паспорту.